Капулівська ЗОШ І-ІІІ ступенів - Учням
Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСубота, 03.12.2016, 15:44

Капулівська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Меню сайту
Категорії розділу
Спорт [1]
спортивні новини
Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 114
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Учням

Правила здорового способу життя

 

Ці прості правила допоможуть Вам бути завжди у формі і зберегти своє здоров'я

1. Прагни рухатися якомога більше. Рух – це життя!

Частіше ходити пішки: ходьба активізує кровообіг.

Кілька разів за день потягуйтеся всім тілом, напружуючи м'язи спини і ніг.

А якщо у вас немає часу, то здійснюйте піші прогулянки.

2. Для хорошого фізичного стану необхідне правильне, глибоке і спокійне дихання. Старайся частіше провітрювати приміщення, в якому знаходитеся.

Бажано залишати кватирку відкритою на всю ніч: свіже повітря потрібне не лише Вашим легеням але і Вашій шкірі.

3. Приділяйте більше уваги поставі. Втома часто буває наслідком неправильної постави. Сутула спину приводить до того, що легені виявляються затиснутими, скорочується об'єм повітря під час вдиху. Від недоліку кисню м'язи втомлюються набагато швидше.

Звичка низько нахиляти голову до столу під час роботи створює додаткове навантаження на м'язи спини і приводить до  головного болю.

4. Боремося з втомою! Сядьте зручніше на стілець, відкиньтеся назад, закрійте очі і розслабте тіло. Посидьте так декілька хвилин. Це допоможе відновити сили.

Якщо Ви повернулися втомленими додому, повернути сили допоможе наступний засіб: ляжте на килимок на підлозі або на жорсткий диван, закрийте очі і розслабте м'язи. Постарайся ні про що не думати і зосередити увагу на м'язах тіла. Уявіть, що вони отримали повний відпочинок. Через п'ять - шість хвилин можете встати.

5. Нормальний сон для людини - 7-8 годин. Якщо Ви спите менше, виникає хронічна втома, яка призводить до зниження настрою і працездатності.

6. Неправильне харчування також може привести до перевтоми. Прагнучи схуднути, багато хто піддає організм хронічному голодуванню. А він мстить "стомленням". Така "дієта" недопустима. Організм повинен отримувати всі необхідні елементи. Тому вибираючи дієту, порадься з лікарем або відносьтеся до цього питання розумно. Наприклад, обмежте кількість солодкого і мучного в Вашому щоденному раціоні. І пийте більше чистої води (не менше літра в день). Вживайте більше їжі, що містить клітковину і цілісні зерна, і менше – їжу, що містить цукор і приготовану з пшеничного борошна. Не забувайте про овочі і фрукти. Готуйте їжу на рослинній олії, зменшите вжиток тваринного жиру.

7. Поганий настрій підсилює втома. А втома буває причиною поганого настрою. Виходить замкнутий круг. Щоб не впадати в такий стан, старайся частіше слухати улюблену веселу музику - це кращі ліки від поганого настрою.

6. Дотримуйте режим дня. Лягайте і вставайте в один той самий час. Це найпростіша порада виглядати красивим, здоровим і відпочилим.

7. Будьте психологічно урівноважені. Не нервуйте, адже нервові клітини не відновлюються. Хоча, говорять, відновлюються, але дуже – дуже повільно. Отже знаходьте скрізь позитивні моменти.

8. Загартовуйте свій організм. Краще всього допомагає контрастний душ – тепла і прохолодна водичка. Не лише корисно, але і допомагає прокинутися.

9. І звичайно не паліть, не зловживайте алкоголем та іншими шкідливими звичками. Адже це основні чинники, які погіршують здоров'я.

8. І найголовніше... Старайтеся, щоб у Вашому житті було більше позитивних емоцій. Дивіться простіше на проблеми і труднощі. Насолоджуйтеся життям!  


Формуємо культуру читання

Виховання висококваліфікованого читача – потреба часу. Дитяче читання є інтелектуальним ресурсом країни, резервом людського потенціалу нації. Сім’я, школа, бібліотека створюють оточення, яке формує культуру читання особистості.

 

    Соціальні процеси привели до значних змін у громадському статусі «людини яка читає», які зумовили наступні тенденції, характерні для читання сучасних дітей і підлітків:
- поступове зниження інтересу до друкованого слова, падіння престижу читання;
- скорочення частки читання у структурі вільного часу;
- зміна характеру читання, яке стає більш прагматичним, інформаційним і поверховим;
- збільшення числа учнів, які читають книги тільки за шкільною програмою;
- зміни «вільного» (дозвільного) читання у бік літератури розважального характеру;
- вихід із кола читання творів кращих вітчизняних і зарубіжних авторів, раніше традиційно популярних.
   Сучасні діти читають дедалі менше й менше, оскільки надають перевагу відео, телебаченню, комп’ютерам. Перед шкільним бібліотекарем. Вчителями початкових класів та вчителями літератури важливою проблемою є залучення дітей до читання, організація роботи з книгою та професійна допомога читачам.
   
В.О.Сухомлинський вірив у виховну силу книжки та вважав, коли з дитинства не прищеплено любові до книги, коли читання не стало духовною потребою дитини на все життя, то вже в отроцтві її душа стане порожньою.
     У процесі роботи педагогічного колективу  виробляється система прищеплення любові до книги у дітей, виховання культури читання. Найбільшу увагу в цьому напрямку необхідно приділяти  молодшим читачам.
    Дуже  важлива перша зустріч бібліотекаря з майбутніми читачами – учнями першого класу. Традиційно це бібліотечний урок – екскурсія в шкільну бібліотеку. Привітність, увага до маленького читача допоможуть йому в майбутньому відчути себе особистістю.       

     Вплив на формування відносин дитини з бібліотекою та бібліотекарем має ознайомча бесіда. Тому до цієї зустрічі необхідно готуватися ретельно. Читачі зустрічаються з казковими героями: Буратіно, Незнайкою, які пропонують їм відгадати загадки, розповідають, як живуть мудрі друзі-книги та правила користування бібліотекою.
    неабияке значеня для усіх першокласників має щ
орічне свято «Прощання з букварем», на якому діти немов клянуться дружити з книгою, берегти її протягом усього життя.   

    Індивідуальна робота з молодшими школярами починається з другого класу, коли вони стають читачами шкільної бібліотеки..
    Під час роботи бібліотекарю необхідно звертати увагу на значення індивідуального підходу до кожної дитини. Найважливіше – залучити учнів до читання книг, які б сприяли їх всебічному розвитку. Найбільш поширеною формою особистісного спілкування з юним читачем є бесіда. Коли бібліотекар проводить  рекомендаційну бесіду, прагне викликати інтерес до видання, знайомить із змістом, розглядає малюнки, таким чином,  формує навички користування книгами. Бесіди про прочитане сприяють збагаченню словникового запасу школярів, вчать виділяти головне, висловлювати свої думки.
    З метою систематичної роботи з книгою, як основним джерелом знань, необхідно періодично проводити  в класах групові аналізи читання, розповідати дітям про те, скільки книг за певний період опрацював кожний школяр, аналізувати читацькі формуляри, використовувати у  роботі такі методи, як анкетування. Для читачів середнього віку на початку навчального року  треба  проводити  анкетування з метою вивчення читацьких інтересів. За підсумками здійсненого аналізу можна наголосити, що читачі більше полюбляють читати про подорожі, пригоди, виявляють інтерес до довідкової, науково-популярної літератури. Крім цього результати анкетування показали, що діти в цілому перелічують авторів та назви книг за шкільною програмою. Більшість з опитуваних затрудняється назвати героїв книг, надати їм характеристику. Сучасним читачам більш подобаються ігрові форми роботи: конкурси, вікторини, літературні ігри. Тому, у роботі з цього напрямку необхідно  практикувати застосування зазначених форм.  Також, одним із найважливіших сучасних завдань шкільної бібліотеки є систематична цілеспрямована робота формування у читача бібліотечно-бібліографічних знань. Ця робота формує майбутнього читача, як особистість.
     Ось так, кожний день, педагоги намагаються формувати у сучасних читачів навички роботи з книгою, виховують бажання бути читачами. Нажаль, діти сьогодні читають менше і тільки спільними зусиллями бібліотекарів, вчителів та батьків можливо вирішити зазначену проблему. Фундаментом формування культури читання особистості виступає системо-утворюючий соціальний трикутник: сім’я, школа та бібліотека.
     Сьогодні стає більш значною роль дитячої бібліотеки як організації, котра може формувати відкрите, вільне, мобільне співтовариство дітей – батьків – бібліотекарів – вчителів у єдиному творчому просторі книги і читання. Дитячі бібліотеки працюють у новій соціальній реальності, і зміни, які відбуваються у суспільстві, обумовлюють зміну моделі самої бібліотеки. Нажаль, не завжди в бібліотеках є умови, при яких у повній мірі можуть бути реалізовані творчі інноваційні процеси. На сьогодні це великою мірою залежить від складних умов фінансування, відставання матеріально-технічного забезпечення бібліотек і стану впровадження нових інформаційних технологій.

 

Орієнтовний комплекс вправ для зняття втоми
під час роботи на комп’ютері

 

 

Комплекс вправ для очей

 

Вправи виконуються сидячи в зручній позі, хребет прямий, очі відкриті, погляд – прямо, відвернувшись від комп‘ютера.

 

Варіант І.

1.     Погляд спрямовувати вліво-вправо, вправо-прямо, вверх-прямо, додолу-прямо без затримки в кожному положенні. Повторити 5 разів і 5 разів у зворотному напрямі.

2.     Закрити очі на рахунок „раз-два”, відкрити очі і подивитися на кінчик носа на рахунок „три-чотири”.

3.     Кругові рухи очей: до 5 кругів вліво і вправо.

 

Варіант 2.

1.      Швидко кліпати очима протягом 15 секунд.

2.      Заплющити очі. Не відкриваючи очей, начебто подивитися ліворуч на рахунок „раз-чотири”, повернутися у вихідне положення. Так само подивитися праворуч на рахунок „п‘ять-вісім” і повернутися у вихідне положення. Повторити 5 разів.

3.      Спокійно посидіти із закритими очима, розслабившись протягом 5 секунд.

 

 

Комплекс вправ для зняття м‘язового напруження

 

Варіант І.

Вихідне положення – сидячи на стільці.

1.     Витягнути і розчепірити пальці так, щоб відчути напруження. У такому положенні затримати протягом 5 секунд. Розслабити, а потім зігнути пальці. Повторити вправу 5 разів.

2.     Повільно і плавно опустити підборіддя, залишатися у такому положенні 2-3 секунди і розслабитися.

3.     Сидячи на стільці піднести руки якомога вище, потім плавно опустити їх додолу, розслабити. Вправу повторити 5 разів.

4.     Переплести пальці рук і покласти їх за голову. Звести лопатки, залишатися у такому положенні 5 секунд, а потім розслабитись. Повторити вправу 5 разів.

 

Варіант 2.

Вихідне положення – сидячи на стільці.

1.     Зробити кілька глибоких вдихів і видихів. Потягнутися на стільці, зігнувши руки на потилиці, відхиляючи голову назад і випростовуючи плечі. Повторити 5 разів.

2.     Зробити нахили і повороти голови. Повторити 5 разів.

3.     Зробити легкий самомасаж обличчя і кистів рук протягом 3-5 секунд.

 

Варіант 3.

Вихідне положення – стоячи, ноги разом, руки вниз.

1.     Прямі руки розвести в боки долонями догори, зробити вдих.

2.     Схрестити руки перед грудьми, міцно обхопити себе за плечі, повторити 5 разів.

3.     Кругові рухи ліктями вперед протягом 5 секунд.

4.     Те саме назад. Дихати рівномірно.

 
Пошук
Календар
«  Грудень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Архів записів
Наші друзі

Copyright MyCorp © 2016
Створити безкоштовний сайт на uCoz