26 листопада в школі пройшов семінар для вчителів біології та хімії з теми "Використання інтерактивних технологій на уроках біології". Інтерактивне
навчання стає все популярнішим серед учителів та учнів. Це
навчання, занурене в спілкування, в основі якого лежать принципи особистісно-орієнтованого
навчання, безпосередньої участі кожного учасника занять як шукача шляхів і засобів розв’язання проблем.
Уміле
використання інтерактивних методик знімає нервове навантаження, дає змогу змінювати форми діяльності, зосереджуватися
на вузлових проблемах, які потребують повсякденної уваги.
Впровадження
нетрадиційних, інтерактивних методів суттєво змінює технологію побудови всіх форм
навчальних занять, створює оптимальні умови для розкриття індивідуальних
особливостей кожного учня, дозволяє успішно здійснити диференційований підхід у навчанні. Активна
участь усіх учнів у виконанні навчально – виховних завдань має велике значення,
сприяє формуванню активної життєвої позиції учня. Використання сучасних
методів навчання дозволяє формувати й розвивати креативно мислячу особистість,
яка зможе розв’язувати проблеми, що виникають у житті кожної людини.
Під час використання інтерактивних форм навчання в біології змінюється,
насамперед, ставлення дітей до предмета, приводиться в дію основний закон
засвоєння знань: сприйняття – осмислення – запам’ятовування –
практичне застосування. Ефективність засвоєння знань залежить від
активності учасників процесу навчання, адже, важливо коли учень не просто
прослуховує матеріал, а й сам активно працює – намагається знайти логічне
пояснення того чи іншого явища й пояснити товаришу свою точку зору. Ось це і є
найголовніша мета інтерактивного навчання. Набагато важливіше навчити учнів
мислити, аналізувати, робити висновки, ніж просто розповісти їм новий матеріал. |