Одним з дієвих способів організації мовної взаємодії, що вивчаються
на уроках англійської мови є проектна методика. Метод проектів - це
комплексний навчальний метод, який дозволяє індивідуалізувати
навчальний процес, дає можливість учневі проявляти самостійність
у плануванні, організації та контролі своєї діяльності. Метод проектів
дозволяє учням проявити самостійність у виборі джерел інформації,
способі її викладу і презентації. Проектна методика дозволяє вести
індивідуальну роботу над темою, яка викликає найбільший інтерес
у кожного учасника проекту, що, поза сумнівом, спричиняє за собою
підвищену мотивовану активність учня. Він сам обирає об'єкт
дослідження, сам для себе вирішує: чи обмежитися підручником
з англійської мови (просто виконавши чергову вправу), або почитати
інші підручники, передбачені шкільною програмою. Проте, часто діти
звертаються до додаткових джерел інформації, аналізують, порівнюють,
залишаючи найважливіше й найцікавіше. Виконання проектних завдань
дозволяє школярам бачити практичну користь від вивчення іноземної
мови, слідством чого є підвищення інтересу до цього предмету. У своїй
статті я хотіла б розповісти про те, як використовую проектну методику
у своїй роботі. На першому етапі обговорювалися зміст і характер проекту,
способи збору необхідної інформації. Були сформовані мікрогрупи
з урахуванням психологічної сумісності партнерів, рівня володіння мовою,
можливості лідерства, творчих здібностей і так далі. На другому етапі
проводилася робота по виконанню проекту. Ставилися наступні навчальні
завдання:
• вчитися читати тексти, вибирати з них потрібну інформацію,
використовувати отримані відомості в роботі;
• вчитися обмінюватися інформацією з партнерами;
• вчитися писати вислови по темі;
• вчитися писати твір з опорою на зразок, використовуючи слова і вирази з
"корисного словника",створеного шляхом колективної навчальної діяльності;
• вчитися перекладати вірш з англійської мови на російську і навпаки;
• вчитися складати кросворди.
Практична робота над проектом починається на стадії "Закріплення матеріалу"
і "Повторення" і стає гармонійною частиною єдиного процесу навчання.
У навчанні англійській мові метод проектів надає можливість учням
використовувати мову в ситуаціях реального повсякденного життя,
що, поза сумнівом, сприяє кращому засвоєнню і закріпленню знань
іноземної мови. Завершуючи етап - презентація проектної роботи.
Так учні 8 та 7 класу презентували свої проекти з тем які вони обирали
самостійно. |