У школі пройшов семінар завучів з теми "Моніторингові дослідження у роботі заступника директора". За планом роботи пройшли презентації проектів "Моніторинг у роботі заступника" - Горобей С.Д. (Капулівська ЗОШ), "Модель сучасного вчителя" - Ковтуненко Л.В. (Новоіванівська ЗОШ), "Плекаймо творчого учня" - Галайда Л.І. (Капулівська ЗОШ); тренінг "Діагностичний інструментарій - основа моніторингу".
Учасники семінару під час роботи
Методичні рекомендації учасникам семінару
Для запровадження моніторингових досліджень якості освіти у навчальному закладі НЕОБХІДНО:
-
Розробити алгоритм запровадження моніторингових досліджень якості освіти;
-
Створити інформаційний ресурс: положення, програму, інструментарій, використавши досвід навчальних закладів;
-
Проаналізувати стан та розвиток системи освіти у своїй школі на момент запровадження моніторингу;
-
Даною інформацією забезпечити усіх учасників навчально-виховного процесу: учителів, учнів, батьків;
-
Створити свою структуру і систему моніторингових досліджень;
-
Усвідомити особистий внесок кожного працівника школи щодо організації і проведення процедури дослідження та оцінювання;
-
Результати досліджень узагальнювати, аналізувати, висвітлювати, коригувати;
-
Виробити рекомендації об’єкту чи суб’єкту дослідження.
Тренінг "Діагностичний інструментарій - основа моніторингу" Мета:
- сприяти усвідомленню необхідності введення у роботу навчальних закладів моніторингових досліджень з допомогою діагностичного інструментарію;
- формування навичок ефективної взаємодії.
Завдання:
формувати уміння працювати в команді; розвивати креативність учасників тренінгу;
Хід заняття
Учасники об’єднуються у три групи - «Адміністрація школи», «Методичне об’єднання», «Учитель, класний керівник». Окремо працює група експертів.
Вправа 1. Самопрезентація «Ініціали» (5 хв.) Кожному учаснику пропонується назвати своє прізвище, ім’я, по батькові,а потім - свої позитивні якості, що починаються з літер власних ініціалів. Наприклад, Горобей Людмила Іванівна - гарна, любляча, ініціативна.
Вправа 2. «Гусак» (5 хв.) Учасники пишуть слово «гусак» вертикально і навпроти кожної літери записують фрази: Г - гарно роблю… У - умію… С - сподіваюсь… А - активно вивчаю… К - креативно…
Вправа 3. Анкета «Професійна діяльність заступника директора і ставлення до неї»(7 хв.)
Вправа 4. «Моніторинг і діагностика»(15 хв.) Учасники працюють з картками:
· Скласти алгоритм запровадження моніторингових досліджень на рівні навчального закладу, методичних об’єднань, учителя.
· Роль моніторингу на рівні навчального закладу, методичного об’єднання, учителя.
· Який інструментарій використаєте при проведенні моніторингових досліджень?
· Як можна використати результати моніторингових досліджень? Представники груп по черзі пропонують виконані завдання. Експертна група уважно слідкує за виступами.
Висновок: Отже, за допомогою діагностичного інструментарію можна визначити рівень усіх аспектів навчально-виховного процесу.
Вправа 5. Підбиття підсумків тренінгу, самозвіт.
Учасники по черзі продовжують речення:
· Я одержала досвід…
· Я була здивована тим, що…
· На сьогоднішньому занятті я зрозуміла…
· Надалі я буду застосовувати…
· Під час заняття я відчувала…
· Сьогодні я довідалася… |